Mária út - Zarándoklat a Kárpát-medencében 1300 kilométer hosszan - hatodik nap

Ausztria Mária út zarándoklat sátorozás kemping gyalogtúra túra

Az ötödik nap estéjén, miközben a sátrat állítottuk, fülön csípett minket annak a legelőnek a gazdája, amit mi táborhelyként szemeltünk ki. Nemes egyszerűséggel elejtett egy "was ist das"-t, majd miután végig hallgatott minket és a kérésünket, mi szerint szíveskedjék már megengedni, hogy használatba vegyük a "fődjét", kinevetett minket és nyugtázta a kérelmünket.

A hatodik napon találkoztunk egy ötven fős, magyar zarándokcsoporttal, kik rövid ismerkedés után jó utat kívántak nekünk, majd tovább álltak.

Lassanként megközelítettük Őrvidék és egyben a történelmi Magyarország határát is

Ausztria Mária út zarándoklat sátorozás kemping gyalogtúra túra

TELJES ALBUM - https://www.facebook.com/eucano/photos/?tab=album&album_id=955252364496003

Mária út - Zarándoklat a Kárpát-medencében 1300 kilométer hosszan - ötödik nap

Ausztria Mária út kemping sátrazás gyaloglás túra zarándoklat

Az éjjel eseménytelenül telt, legalábbis azt leszámítva, hogy bőgtek a nem tudom mik, egész éjjel és láttunk szentjánosbogarat.

Az ötödik nap viszonylag egész kellemesen telt. Az időnk egyre jobb lett bár azért már csak hagyománytiszteletből is egy zápor elkapott minket, de szerencsére esment be tudtunk húzódni egy híd alá.

Ezúttal is kereszteztünk egy autópályát. Akik esetleg jártak már autóval Olaszországban, azoknak ismerős lehet a pihenőhely, az autópálya mellett.

Ausztria Mária út kemping sátrazás gyaloglás túra zarándoklat

Felemelő érzés volt ezúttal gyalog eljutni idáig, nem pediglen autóval. Öci lába továbbra is vicceskedik, de hősiesen állja a sarat.

Ausztria Mária út kemping sátrazás gyaloglás túra zarándoklatAusztria Mária út kemping sátrazás gyaloglás túra zarándoklat

TELJES ALBUM - https://www.facebook.com/eucano/photos/?tab=album&album_id=954258591262047

Mária út - Zarándoklat a Kárpát-medencében 1300 kilométer hosszan - negyedik nap

Ausztria Mária út kemping túra sátrazás zarándoklat

Negyedik napon csak délután kettőkor tudtunk elindulni, mivel addig egyfolytában esett az eső.

Viszont legalább így is tudtunk egy 15-20 kilométert menni. Szerencsénkre a terep elkezdett egyenesedni, szóval már nem 1800 méteres hegyek között bolyongtunk, hanem 1000-1500 méteres dombok között.

A legelőkön rengeteg állattal, kiváltképpen lovakkal találkoztunk - ők meg is vannak örökítve.

Ausztria Mária út kemping túra sátrazás zarándoklat

Így érkeztünk meg Maria Schutzba. Ahol a kéttornyos templom barokk stílusban 1738-ban épült, egy csodatevő, gyógyító forrás fölé.

Időtlen idők óta látogatják a Heilig Bründl-nek nevezett forrást Sonnwendstein lábánál. A forráshoz kőkeresztet állítottak Jézus Anyjának képével.

Utunk keresztezett egy egész nagy völgyhidat is, ezt mindkettő feléről megörökítettük az utókornak. A táborhely stílusosan egy kerékpárút mellett volt található.

Mária út - Zarándoklat a Kárpát-medencében 1300 kilométer hosszan - első nap

Mária út, ahogy a vándorok látták. Általában ezzel a névvel illetjük ez előadásainkat, amelyeket egy 1300 kilométeres útról szoktunk tartani Ambrus Dávid barátommal.

utazás gyaloglás zarándoklat túra Mária út camino

Szerény véleményem azonban az, hogy bár vicces történetekkel, meg jópofa élménybeszámolókkal tudjuk szórakoztatni az embereket, de az esszenciáját egy ilyen útnak csak olyan lélek értheti, ki végig ment már hasonló megpróbáltatáson. Az igazi élményeket nem tudjuk két kézzel megfogni és bemutatni, azokat csak átélni lehet. Ezért is buzdítok mindig, minden embert, hogy induljon útnak és akkor útba ér. Ne a kijelölt utat válasszuk, hanem a még járatlant. Találjuk meg a saját utunkat a boldogulás felé. A boldogság viszont ne az elérendő cél legyen, hanem a helyes út mellékterméke. Minél többet adunk magunkból a világnak és minél többet veszünk magunkhoz a világból, annál boldogabb ember leszünk
Az utunk folyamatos résztvevői voltak a szenvedéssel teli pillanatok. Nem állítom, hogy gyakorta leltük örömünket a megpróbáltatásokban, de hát ez már csak így szokott lenni. Rengeteg fájdalommal kellett dolgoznunk, de a végtermék mégis csak egy gyönyörű emlék, egy motiváló tapasztalat lett, amiből bármikor tudunk erőt meríteni. Én azt szoktam mondani, hogy a siker érdekében előfordul, hogy mindenünket fel kell áldoznunk. Viszont, ha ez megtörtént, akkor rájövünk, hogy a sikerrel sokkal többet kaptunk, mint amennyit feláldoztunk annak érdekében, hogy elérjük.

TELJES ALBUM - https://www.facebook.com/eucano/photos/?tab=album&album_id=951706648183908

eurocamino

Utazós blog. Bringázás és gyaloglás. Utazás csak saját erőből :)